Smurfit Kappa uitgeroepen tot ESG-leider
2024-02-05T00:00:00

Smurfit Kappa uitgeroepen tot ESG-leider in de branche

Smurfit Kappa staat op de eerste plaats in de papierverpakkingsindustrie volgens Morningstar Sustainalytics

Smurfit Kappa is voor het derde jaar op rij door het onderzoeks- en analysebureau Morningstar Sustainalytics erkend als een toonaangevende ESG-speler door zowel binnen de branche als regionaal de topstatus te behalen.

Het bedrijf is opnieuw geclassificeerd als een “laag risico” met een score van 10,7, waarmee het op de eerste plaats staat ten opzichte van zijn branchegenoten in de papierverpakkingsindustrie en een van de best gerangschikte bedrijven is die door Sustainalytics in Europa zijn beoordeeld. De ESG-risicobeoordeling van Smurfit Kappa blijft jaar op jaar verbeteren, wat aangeeft dat het bedrijf materiële ESG-kwesties goed aanpakt.

Morningstar Sustainalytics, een van de toonaangevende ESG-ratingbedrijven ter wereld, heeft ruim 14.000 bedrijven in 42 sectoren wereldwijd beoordeeld. De ESG-risicobeoordeling van Smurfit Kappa werd vastgesteld op basis van meerdere criteria, waaronder financiële kracht, circulaire bedrijfspraktijken en bedrijfsethiek.

Garrett Quinn, Chief Sustainability Officer bij Smurfit Kappa, gaf commentaar op de laatste ratings: "We zijn verheugd dat we aanhoudend sterke ESG-classificaties krijgen van toonaangevende externe beoordelaars, in dit geval van Morningstar Sustainalytics. De verbetering op jaarbasis weerspiegelt onze voortdurende toewijding om de beste ESG-prestaties in onze klasse te leveren voor al onze belanghebbenden.”

Smurfit Kappa is een leider in de circulaire economie en levert hernieuwbare, recyclebare en biologisch afbreekbare verpakkingsoplossingen op papierbasis aan meer dan 65.000 klanten wereldwijd.

Ga voor meer informatie over de duurzaamheidsrapportage en ESG-prestaties van Smurfit Kappa naar https://www.smurfitkappa.com/nl/sustainability